Μαθήματα Arduino #1 – Περιβάλλον Ανάπτυξης

 

Δεύτερο μάθημα  στα μαθήματα Arduino, στο οποίο θα μιλήσουμε για το Περιβάλλον Ανάπτυξης  του Arduino.

Τι είναι το Περιβάλλον ανάπτυξης (IDE) ;

Ενα περιβάλλον ανάπτυξης είναι ενα πρόγραμμα  που μας βοηθάει να γράψουμε κώδια και να τον  μεταφέρουμε στον μικροελεγκτή μας μέσω σειριακής θύρας.Θα αναφέρουμε 2 τρόπους προγραμματισμού του Arduino, με το Αrduino IDE και το Codebender.

Το Arduino IDE (Integrated Development Enviroment) το οποίο ειναι και το official πρόγραμμα για να προγραμματισουμε τον μικροελεγκτή μας. Έχει αναπτυχθεί σε Java και περιέχει ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου όπου συντάσσεται ο κώδικας, μια γραμμή εργαλείων, μια κονσόλα κειμένου, τον μεταγλωττιστή και τις Βιβλιοθήκες. Συνδέεται με το υλικό μέρος του Arduino μέσω της θύρας USB για να φορτωθεί το πρόγραμμα. Είναι ενα πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα, τον κώδικα μπορείτε να τον βρείτε στο github (εδώ). Η τελευταία έκδοση του Arduino IDE είναι η 1.6.4 και μπορούμε να το κατεβάσουμε εντελώς δωρεάν απο την επίσημη ιστοσελίδα του Arduino (εδώ) ανάλογα με το λειτουργικό μας σύστημα (Windows,Linux,Mac).

Εμείς θα κατεβάσουμε την έκδοση για Λειτουργικό Σύστημα  Windows.

Κάνουμε διπλό κλικ στο αρχείο που κατεβάσαμε για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα μας, και θα μας εμφανίσει το παρακάτω παράθυρο στο οποίο θα διαβάσουμε τους όρους χρήσης και μετά πατάμε «I Agree».

Screenshot_2

 Στην συνέχεια μας ζητάει σε ποιό φάκελο να εγκαταστήσει το πρόγραμμα, αφήνουμε την προεπιλογή που είναι ο φάκελος Program Files, και πατάμε «Install»

Screenshot_4

Στην συνέχεια  το πρόγραμμα μάς ειδοποιεί για κάποιες ενέργειες που θα κάνει όπως εγκτατάσταση των drivers και δημιουργία συντόμευσης στην επιφάνει εργασίας μας, Πατάμε » Next» και περιμένουμε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.

  Screenshot_3

Όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση μας  ανοίγουμε απο την επιφάνεια εργασίας μας το πρόγραμμα μας.
Ανοίγοντας το θα μας εμφανιστεί αυτό :

αρδθινοιδε

Το πρόγραμμα μας αποτείται από ένα μενού επιλογών, το κειμενογράφο, και μια οθόνη η οπία μας βγάζει το αποτέλεσμα της μεταγλώτησης  του κώδικα.

Στο μενού επιλογών υπάρχουν διάφορα εικονίδια ας εξηγήσουμε την λειτουργία τους,

Ελέγχει εάν υπάρχουν σφάλματα στον κώδικα μας
Περνάει το πρόγραμμα στο Arduino
Ανοίγει ένα νέο κενό project
Άνοιγμα αρχείου
Αποθήκευση αρχείου
Άνοιγμα σειριακής οθόνης

Ο κώδικας που γράφουμε ονομάζεται Sketch και αποθηκεύεται με την μορφή .ino.

Η βασική δομή της γλώσσας του Arduino αποτελείται από δύο βασικές συναρτήσεις την setup() και την loop().Η συνάρτηση setup() είναι μια συνάρτηση που τρέχει μια φορά στην αρχή του προγράμματος και αρχικοποιεί τις ρυθμίσεις, η συνάρτηση loop() είναι μια συνάρτηση η οποία καλείται συνέχεια μέχρι η πλακέτα να απενεργοποιηθεί. Παράδειγμα για την βασική δομή της γλώσσας μπορούμε να δούμε στην παρακάτω εικόνα:

αρδθινοιδε

 

 

Αυτά ηταν για σήμερα, θα τα πούμε στο επόμενο μάθημα οπου θα μιλήσουμε για το Codebender.

 

Περλάτ Κοτσιάι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *