Παραγωγή Ψηφιακών Εκπομπών(Θ)
Γιώργος Μεταξιώτης
Παραγωγή Ψηφιακών Εκπομπών
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια συνολική εικόνα για τη διαδικασία παραγωγής ψηφιακών εκπομπών. Παρουσιάζονται τα στάδια της Προ-παραγωγής, Παραγωγής και Μετα-παραγωγής, οι διαδικασίες που περιλαμβάνει το κάθε στάδιο, οι μεταξύ τους συνάφειες και οι τεχνολογίες υποστήριξής τους. Το μάθημα ειδικότερα εστιάζει στις επιδράσεις που άσκησε η εμφάνιση των σύγχρονων ψηφιακών μέσων στα παραδοσιακά κινηματογραφικά, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μοντέλα παραγωγής εκπομπών.
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο ώρες θεωρητικής κατάρτισης και μία ώρα πρακτικών εφαρμογών. Συνδέεται επίσης οργανικά (έχοντας κοινό γνωστικό αντικείμενο) με το εργαστηριακό μάθημα «Παραγωγή ψηφιακών εκπομπών» αλλά πρόκειται για ανεξάρτητα μαθήματα.
Συγγράμματα: ΕΦΟΔΙΟ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡΙΣΤΕΣ Συγγραφείς: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΟΥΣΙΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320287
Θεματικές του μαθήματος.
Τα στάδια παραγωγής: μοντέλα παραγωγής, προϋπολογισμός, παρουσίαση πρότασης, χρονοδιάγραμμα. Οι συντελεστές παραγωγής: Τεχνικό και μη τεχνικό προσωπικό. Συγκρότηση ενός συνεργείου. Μικρό ή μεγάλο συνεργείο; Κριτήρια επιλογής μελών συνεργείου. Διεύθυνση συνεργείου. Μορφές συνεργασίας. Ασκήσεις εναλλαγής ρόλων.
Το σενάριο. Τεχνικές ψηφιακής αφήγησης. Από την ιδέα στο σενάριο. Σενάριο και έρευνα. Story board, Script, Decoupage. Γραμμική και μη γραμμική αφήγηση. Η επιλογή θεμάτων και χαρακτήρων. Καταγράφωντας τον ηθοποιό. Διεύθυνση ηθοποιών και ασκήσεις υποκριτικής. Ασκήσεις διαλόγων. Έρευνα χαρακτήρων. Ασκήσεις αυτοσχεδιασμού. Σχέση σκηνοθέτη – ηθοποιού. Σχέσεις μεταξύ των ηθοποιών. Σχέσεις ηθοποιών με αντικείμενα – σκηνικά. Η μέθοδος. Αντικειμενοποίηση. Τα 7 επίπεδα έντασης.
Παρουσίαση βιντεοκάμερας. Η εξέλιξη της βιντεοκάμερας και ο ρόλος της στον κινηματογράφο, τη τηλεόραση και το διαδίκτυο. Βασικά αισθητικά ρεύματα και επαγγελματικές εφαρμογές. Από τις βαριές κινηματογραφικές μηχανές στη ψηφιακή τεχνολογία. Κινηματογραφικές, τηλεοπτικές, ερασιτεχνικές κάμερες. Τυποι και εξέλιξη των ψηφιακών αισθητήρων.
Είδη φακών (ευρείας γωνίας, κανονικός, στενής γωνίας) και χαρακτηριστικά τους: βάθος πεδίου, εστιακή απόσταση, εστίαση, ταχύτητα κλείστρου, διάφραγμα. Ασκήσεις στο χειρισμό βάθους εικόνας (προσκήνιο, μέσο σκηνής, φόντο).
Το πλάνο ως σύνθεση. Διαχωρισμός των πλάνων και σχετική ορολογία (γενικό, μεσαίο, κοντινό κ.τ.λ.). Κάδρο πλάνου. Γωνίες λήψης βάση του ντεκουπάζ. Άξονας μετατόπισης της κάμερας. Είδη κίνησης κάμερας. Βασικά στηρίγματα κάμερας. Στηρίγματα χεριών και ώμου, τρίποδας και steadycam. Παρουσίαση παραδειγμάτων, συζήτηση, εφαρμογή και ασκήσεις. Ο ρόλος των σκηνογραφικών αντικειμένων. Σκηνογραφία, ενδυματολογία, αρχιτεκτονική, σύνθεση. Η κίνηση της κάμερας ως αφηγηματικός μηχανισμός.
Το μοντάζ. Τα είδη και οι τεχνικές του μοντάζ. Η εξέλιξη του λογισμικού και ο ρόλος των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Διαδικασίες μεταπαραγωγής, οπτικοακουστικά εφέ, πράσινη οθόνη, animation. Γύρισμα στο στούντιο σε green screen.
Ο φωτισμός. Ιδιότητες και τύποι του φωτός. Ιδιότητες των χρωμάτων. Θερμοκρασία χρώματος και εξισορρόπηση του Λευκού. Οι σκιές και η δημιουργική χρήση τους. Συσκευές φωτισμού και βοηθητικά εξαρτήματα για το φωτισμό. Κύριες και δευτερεύουσες πηγές φωτισμού. Φωτισμός σε εσωτερικά και εξωτερικά γυρίσματα. Ειδικές τεχνικές φωτισμού. Χειρισμός του φωτισμού σε στούντιο. Παραδείγματα εφαρμογών και ασκήσεις. Η σημειωτική του χρώματος.
Ήχος και η λήψη ήχου. Είδη μικροφώνων. Ο ήχος σε εσωτερικά και εξωτερικά γυρίσματα. Αισθητικοί παράγοντες και κατηγορίες του ήχου. Χρήση εξοπλισμού καταγραφής και ελέγχου του ήχου (ψείρες, μπουμ κλπ). Ο ήχος σε εξωτερικές και εσωτερικές λήψεις: Παραδείγματα εφαρμογών και ασκήσεις. Η αφηγηματική λειτουργία του ήχου στον κινηματογράφο
Το τηλεοπτικό στούντιο (Web TV). Ζωντανή κάλυψη. Σκηνοθεσία από την αίθουσα ελέγχου. Παρακολούθηση της ροής παραγωγής. Μέθοδος πολλαπλών εικονοληπτών (γωνίες λήψης, συγχρονισμός εικονοληπτών). Παρουσίαση του απαραίτητου εξοπλισμού για ζωντανή βιντεοσκόπηση με πολλαπλούς εικονολήπτες ( pach panel, video/audio mixer κ.λ.π.).
ΛιγότεραΠαραγωγή Ψηφιακών Εκπομπών
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια συνολική εικόνα για τη διαδικασία παραγωγής ψηφιακών εκπομπών. Παρουσιάζονται τα στάδια της Προ-παραγωγής, Παραγωγής και Μετα-παραγωγής, οι διαδικασίες που περιλαμβάνει το κάθε στάδιο, οι μεταξύ τους συνάφειες και οι τεχνολογίες υποστήριξής τους. Το μάθημα ειδικότερα εστιάζει στις επιδράσεις που άσκησε η εμφάνιση των σύγχρονων ψηφιακών μέσων στα παραδοσιακά κινηματογραφικά, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μοντέλα παραγωγής εκπομπών.
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο ώρες θεωρητικής κατάρτισης και μία ώρα πρακτικών εφαρμογών. Συνδέεται επίσης οργανικά (έχοντας κοινό γνωστικό αντικείμενο) με το εργαστηριακό μάθημα «Παραγωγή ψηφιακών εκπομπών» αλλά πρόκειται για ανεξάρτητα μαθήματα.
Συγγράμματα: ΕΦΟΔΙΟ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡΙΣΤΕΣ Συγγραφείς: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΟΥΣΙΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320287
Θεματικές του μαθήματος.
Τα στάδια παραγωγής: μοντέλα παραγωγής, προϋπολογισ
Παραγωγή Ψηφιακών Εκπομπών
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια συνολική εικόνα για τη διαδικασία παραγωγής ψηφιακών εκπομπών. Παρουσιάζονται τα στάδια της Προ-παραγωγής, Παραγωγής και Μετα-παραγωγής, οι διαδικασίες που περιλαμβάνει το κάθε στάδιο, οι μεταξύ τους συνάφειες και οι τεχνολογίες υποστήριξής τους. Το μάθημα ειδικότερα εστιάζει στις επιδράσεις που άσκησε η εμφάνιση των σύγχρονων ψηφιακών μέσων στα παραδοσιακά κινηματογραφικά, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μοντέλα παραγωγής εκπομπών.
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο ώρες θεωρητικής κατάρτισης και μία ώρα πρακτικών εφαρμογών. Συνδέεται επίσης οργανικά (έχοντας κοινό γνωστικό αντικείμενο) με το εργαστηριακό μάθημα «Παραγωγή ψηφιακών εκπομπών» αλλά πρόκειται για ανεξάρτητα μαθήματα.
Συγγράμματα: ΕΦΟΔΙΟ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡΙΣΤΕΣ Συγγραφείς: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΟΥΣΙΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320287
Θεματικές του μαθήματος.
Τα στάδια παραγωγής: μοντέλα παραγωγής, προϋπολογισ
Κατηγορία: Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας » Προπτυχιακό
Θεματικές Ενότητες
Η εξέταση του μαθήματος στη θεωρία θα γίνει με την κατάθεση απαλλακτικής εργασίας.
Μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα ακόλουθα θέματα και να το αναπτύξετε βιβλιογραφικά. Η μορφή της εργασίας θα πρέπει να ακολουθεί τους κάνονες ακαδημαϊκής εργασίας (περιεχόμενα, εισαγωγή, σώμα κειμένου με κεφάλαια και βιβλιογραφία). Το όριο των λέξεων θα πρέπει να είναι ανάμεσα σε 2000-2500 λέξεις.
Θέματα:
1. Το είδος του ντοκιμαντέρ ως μορφή οπτικουστικού έργου (ιστορικά έως τις σύγχρονες μορφές διαδρστικών ντοκιμαντέρ)
2. Η ταινία μικρού μήκους ως μορφή οπτικοακουστικού έργου
3. Η χρήση των οπτικοακουστικών παραγωγών στην εκπαίδευση
Ημερομηνία καταληκτικής κατάθεσης 23/6/2024.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
- Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2017
- Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017
- Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017