Δημιουργικό Κινούμενο Σχέδιο(Θ)
Μιχαήλ Βρίγκας
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στα είδη και στις βασικές αρχές δημιουργίας 2D και 3D κινούμενου σχεδίου. Το μάθημα εμβαθύνει σε σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην δημιουργία κινούμενου σχεδίου και σε λογισμικά σχεδίασης και παραγωγής 2D και 3D animation. Η κατανόηση με τα λογισμικά και η αξιοποίηση τους αυτά θα επιτευχθεί μέσω των εργαστηριακών ασκήσεων.
• Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Να κατανοεί και να συγκρίνει τα διάφορα είδη animation, τις βασικές αρχές δημιουργίας τους άλλα και τις προχωρημένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής
• Να αξιολογεί και να προτείνει το κατάλληλο τύπο κινούμενου σχεδίου για την μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων για επικοινωνιακούς σκοπούς (προώθηση, ενημέρωση,ευαισθητοποίηση)
• Να αξιολογεί και να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές για την δημιουργία του επιθυμητού κινούμενου σχεδίου.
• Να συνδυάζει λογισμικά παραγωγής animationκαι λογισμικά δημιουργίας διανυσματικών γραφικών που διδάχθηκαν σε προηγούμενα έτη.
• Να δημιουργεί διάφορους τύπους 2D animation (cel animation, keyframe animation) χρησιμοποιώντας κατάλληλα λογισμικά
• Να κατανοεί τις βασικές λειτουργίες των πακέτων δημιουργίας τρισδιάστατου κινούμενου σχεδίου και να δημιουργεί τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια με τα λογισμικά αυτά.
• Να προσαρμόζεται στις εξελίξεις του τομέα της δημιουργίας κινούμενου σχεδίου.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Βιβλίο [33094898]: Adobe Flash CS6 Professional Βήμα προς Βήμα, Adobe Creative Team
- Βιβλίο [33094890]: Adobe After Effects CS6 Βήμα προς Βήμα, Adobe Creative Team
Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό:
Λαζαρίνης, Φώτιος (2015), Θεωρία Ψηφιακών Γραφικών 3Δ & Σχεδιοκίνησης, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/2050
Λιγότερα
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στα είδη και στις βασικές αρχές δημιουργίας 2D και 3D κινούμενου σχεδίου. Το μάθημα εμβαθύνει σε σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην δημιουργία κινούμενου σχεδίου και σε λογισμικά σχεδίασης και παραγωγής 2D και 3D animation. Η κατανόηση με τα λογισμικά και η αξιοποίηση τους αυτά θα επιτευχθεί μέσω των εργαστηριακών ασκήσεων.
• Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Να κατανοεί και να συγκρίνει τα διάφορα είδη animation, τις βασικές αρχές δημιουργίας τους άλλα και τις προχωρημένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής
• Να αξιολογεί και να προτείνει το κατάλληλο τύπο κινούμενου σχεδίου για την μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων για επικοινωνιακούς σκοπούς (προώθηση, ενημέρωση,ευαισθητοποίηση)
• Να αξιολογεί και να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές για την δημιουργία του επιθυμητού κινούμενου σχεδίου.
• Να συνδυάζει λογισμικά παραγωγής animationκαι λογισμικά δημιου
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στα είδη και στις βασικές αρχές δημιουργίας 2D και 3D κινούμενου σχεδίου. Το μάθημα εμβαθύνει σε σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην δημιουργία κινούμενου σχεδίου και σε λογισμικά σχεδίασης και παραγωγής 2D και 3D animation. Η κατανόηση με τα λογισμικά και η αξιοποίηση τους αυτά θα επιτευχθεί μέσω των εργαστηριακών ασκήσεων.
• Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Να κατανοεί και να συγκρίνει τα διάφορα είδη animation, τις βασικές αρχές δημιουργίας τους άλλα και τις προχωρημένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής
• Να αξιολογεί και να προτείνει το κατάλληλο τύπο κινούμενου σχεδίου για την μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων για επικοινωνιακούς σκοπούς (προώθηση, ενημέρωση,ευαισθητοποίηση)
• Να αξιολογεί και να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές για την δημιουργία του επιθυμητού κινούμενου σχεδίου.
• Να συνδυάζει λογισμικά παραγωγής animationκαι λογισμικά δημιου
Κατηγορία: Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας » Προπτυχιακό
Θεματικές Ενότητες
Τρόπος εξέτασης - Το μάθημα εξετάζεται με γραπτές εξετάσεις.
Η εξεταστέα ύλη περιλαμβάνει τις διαλέξεις που είναι ανεβασμένες στην ηλεκτρονική τάξη στο φάκελο με τα έγγραφα.
Οι διαλέξεις του μαθήματος βρίσκονται στα έγγραφα σε μορφή pdf.
Ενδεικτικά η εβδομαδιαία ύλη του μαθήματος αναλύεται παρακάτω ως εξής:
Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στο δημιουργικό κινούμενο σχέδιο, κατηγορίες κινούμενου σχεδίου και εισαγωγή στην ψηφιακή εικόνα.
Εβδομάδα 2: Ιστορική αναδρομή, Βασικές έννοιες και ορισμοί του κινούμενου σχεδίου.
Εβδομάδα 3: Βασικά Χαρακτηριστικά του κινούμενου σχεδίου, κινούμενο σχέδιο χωρίς υπολογιστή, κινούμενο σχέδιο με υπολογιστή.
Εβδομάδα 4: Βασικές μορφές δισδιάστατου κινούμενου σχεδίου. Πλαίσια-κλειδιά (Keyframes) και μεταμόρφωση εικόνων (morphing). Το αρθρωτό μοντέλο κλίνησης.
Εβδομάδα 5: Τρισδιάστατα γραφικά, φωτισμός και σκίαση, φωτο-ρεαλιστική απεικόνιση (rendering).
Εβδομάδα 6: Αρχές 2Δ/3Δ σχεδιοκίνησης. Συμπίεση και τέντωμα (Squash and Stretch), σκηνική παρουσία (Staging), μοντελοποίηση και χαρτογράφηση υφής.
Εβδομάδα 7: Κινούμενο σχέδιο και ήχος. Χαρακτηριστικά του ήχου και συσχέτιση με το κινούμενο σχέδιο. Αναλογική και ψηφιακή αναπαράσταση της πληροφορίας, δειγματοληψία.
Εβδομάδα 8: Μοτίβα ανάπτυξης 2Δ κινούμενου σχεδίου. Ανάλυση κίνησης, ανάλυση βάδισης, φωτογραφική ανάλυση της κίνησης.
Εβδομάδα 9: Μοτίβα ανάπτυξης 3Δ κινούμενου σχεδίου. Απεικόνιση και μοντελοποίηση της 3Δ σκηνής
Εβδομάδα 10: Τα στάδια της παραγωγής κινούμενου σχεδίου, βιομηχανία του κινηματογράφου. Preproduction, production, and postproduction.
Εβδομάδα 11: Προχωρημένα ζητήματα σχεδίασης κινούμενου σχεδίου. Η μορφολογία του εδάφους.
Εβδομάδα 12: Μοντελοποίηση χαρακτήρων (Character modeling). Αρχιτεκτονική και περιβαλλοντική μοντελοποίηση (μοντελοποίηση κτηρίων ή εσωτερικών χώρων).
Εβδομάδα 13: Μοντελοποίηση του ανθρώπινου προσώπου, εκφράσεις του προσώπου.
Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε την εβδομαδιαία ύλη του μαθήματος στον κατάλογο έγγραφα σε μορφή pdf στον ακόλουθο σύνδεσμο.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2022
- Παρασκευή, 04 Μαρτίου 2022
- Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2021
- Τρίτη, 15 Ιουνίου 2021
- Δευτέρα, 10 Μαΐου 2021